Pohádky jsou napsány tak, aby je mohly číst děti, které se učí číst Cvičí si čtení, naučily se písmena a chtějí číst jednoduché texty Zároveň texty odpovídají požadavkům výuky tzv genetické metody čtení (Děti čtou a píšou pouze velká tiskací písmena, neslabikují, ale pouze hláskují) Pohádky jsou proto psány velkými tiskacími písmeny a jsou řazeny od pohádek složených jen z jednoslabičných slov až po pohádky se čtyřslabičnými slovy Pohádkové příběhy jsou přiměřeně krátké, a to proto, aby je děti stihly během vyučovací hodiny nebo za domácí úkol přečíst celé, případně aby délkou vyhovovaly i dětem předškolního věku Jsou stylisticky jednoduché, aby děti pochopily pointu Ve škole je možné pohádky také použít v rámci mezipředmětových vztahů, např v kresbě při výtvarné výchově V neposlední řadě mohou pohádky pomoci řešit emočně volní vlastnosti a vztahy i předkládat dětem vzory chování Eva Horáková je učitelka s dlouholetou praxí, matka dvou dětí, z nichž jedno ve škole absolvovalo výuku čtení genetickou metodou Pro jeho potřebu se rozhodla začít psát vhodné texty V Portálu vyšla její knížka pohádek pro první čtení Zvířátka a Pohádkový svět
Určeno pro |
kluka |
Typ hračky |
knihy a CD |
Autor |
Eva Horáková |
Rok vydání |
2012 |
Počet stran |
72 |
Rozvíjí |
řeč |